Časté otázky

Všeobecné otázky

Ako nám môžete poslať veľké súbory?

Veľké súbory nám môžete jednoducho poslať cez on-line službu uschovna.cz. Ponúka odosielanie súborov do 30 GB zadarmo. Postup:

1. krok
2. krok
1. krok

Ak posielate obrázky alebo viac dokumentov, zabalte ich do jedného archívu vo vašom Windows 10 nasledovne

2. krok

Pošlite nám tento archív cez úschovňu. Kliknite sem pre odosielanie >>

Prečo treba stláčať F5 po vývojových aktualizáciach na webstránke?

Váš prehliadač si zapamätá posledné zobrazené stránky na určitú dobu, preto ak chcete ihneď zobraziť úpravy na webstránke, je potrebné znovu ručne načítať aktuálnu verziu webu. Tým sa vyčistí tzv. vyrovnávacia pamäť prehliadača a nami vykonané zmeny sa ihneď zobrazia. Ako to urobiť?

Windows
Mac
Mobil
Windows

Stlačte klávesu klávesu Ctrl a súčasne klávesu F5 na vašej klávesnici

Mac

Stlačte klávesu klávesu cmd a súčasne klávesu R na vašej klávesnici

Mobil

Aby vaša história prehliadania a uložené údaje zostali vo vašom prednastavenom prehliadači odporúčame váš web testovať a premazávať vyrovnávaciu pamäť prehliadača v aplikácii Duckduckgo, ktorá je bezplatne k stiahnutiu. V aplikácii je vždy poruke ikona na premazanie vyrovnávacej pamäte. Stačí odkliknúť Close Tabs and Clear Data a znova spustiť váš web.

Otázky k e-mailom

Aké sú limity pre počet odoslaných e-mailov?

Počet odoslaných emailov je na SMTP serveroch obmedzený na 500 emailov za 10 minút a platí pre súčet odoslaných emailov zo všetkých schránok v rámci jednej domény.

Je to limit, ktorý je potrebný kvôli zneužívaniu našich SMTP serverov v prípade uhádnutia alebo iným spôsobom získaných prihlasovacích údajov k emailovým schránkam našich zákazníkov.

Po prekročení uvedeného limitu je posielanie emailov zablokované pre všetky schránky v rámci domény a je nutné požiadať o odblokovanie formou e-mailu na naše kontakty.

Limity zo zahraničia

Ďalší limit, na ktorý pri posielaní emailov môžete naraziť je počet odoslaných emailov zo zahraničnej (nie slovenskej) IP adresy. Čiže keď sa nachádzate v zahraničí a pošlete viac ako 30 emailov za 10 minút v rámci všetkých schránok danej domény, náš systém Vám automaticky nastaví špeciálnu ochranu SMTP servera na posielanie emailov len zo slovenských a českých IP adries.

Túto ochranu si môžete vypnúť vo vašom Control Panel v časti Emailové účty - Hromadná zmena. V takom prípade Vám ale odporúčame, nastaviť si medzi povolené krajiny aj krajinu v ktorej sa nachádzate. Vyhnete sa opätovnému nastaveniu ochrany pre slovenské a české IP adresy. Pre viac informácií pozrite článok Ako zapnúť Špeciálnu ochranu SMTP servera.

Prečo mi prichádzajú nezmyselné e-maily

Ide o SPAM! V prípade, že používate formuláre bez ochrany proti spamu môžete dostať nezmyselné e-maily. Spamery vyhľadávajú nechránené formuláre a využijú ich na posielanie takýchto automatizovaných spamových správ. Jedna technológia na ochranu formulárov proti spamovým správam sa nazýva CAPTCHA. Je to náhodne generovaný kód vo forme obrazu alebo jednoduchá matematická operácia, ktorú roboti spamerov nedokážu prečítať, resp. vypočítať. Tento náhodne generovaný kód, alebo výsledok matematickej operácie je potrebné prepísať do vstupného políčka. Tento úkon dokáže len človek, ktorý vizuálne vidí náhodne generovaný kód, alebo operáciu na obrazovke. Týmto sa eliminuje posielanie automatizovaných spamových správ.

Prečo nedostávam e-maily z webových formulárov?

Pravdepodobne preto, lebo na vašom webe sa používa metóda odosielanie mailov cez WEBSMTP. Nakoľko táto metóda neposkytuje žiadné overenie odosielateľa, preto webové servere hromadné správy odosielané z týchto formulárov buď blokujú, alebo automaticky označujú ako spam a vy ich neuvidíte len v priečinku SPAMY.

Ako to riešiť?

  1. Váš redakčný systém zaznamenáva všetky výsledky z formulárov aj vo svojej databáze. Preto, ak sa prihlásite do redakčného systému, viete tam nájsť všetky odoslania z formulárov.

  2. Objednajte si modernizáciu odosielania e-mailov z formulárov vášho webu prostredníctvom odosielania cez overenú SMTP autentifikáciu. Táto metóda zabezpečí overenie odosielatela správy prostredníctvom používateľského mena a hesla a tým zvýši doručovateľnosť e-mailov. Kontaktujte nás.

Ako posielať e-maily, ktoré obsahuju chybové hlásenia?

Ak nám prepošlete e-mail s chybovým hlásením, napr.:

FW: Blokované odosielanie e-mailov / Email sending blocked

väčšinou tieto e-maily dostaneme do spam priečinku a nemusíme si ich všimnúť. Preto odporúdame tieto e-maily si stiahnuť do textového dokumentu napr. (Word, Poznámkový blok) a poslať nám ako príloha e-mailu. Do predmetu a textu e-mailu nepíšte slová "blokovanie, spam, FW:" a podobne, pretože tieto e-maily náš systém môže vyhodnotiť ako spam a nemusíme si ich všinúť.

Posielanie e-mailov, ktoré obsahuju chybové hlásenia

Otázky k webstránkam

Urobil som zmeny na webe a po odhlásení sa nezobarzujú. Prečo?

V ostrej prevádzke väčšinou zapneme urychlovacie mechanizmy systému, tzv. cache. Cache je vyrovnávacia pamäť redakčného systému, ktorá citeľne urýchluje načítavanie webu pre návštevníkov. Z toho dôvodu po aktualizovaní webu sa určitú dobu nemusia ihneď zobraziť zmeny. Zmeni sa zobrazia pre návštevníkov pri znovunačítaní cache pamäte webu. Pridaný obsah sa zobrazí pre návštevníkov orientačne za 3 hodiny po pridaní, resp. aktualizovaní.

Aké sú systémové požiadavky servera CMS Drupal?

Server

  • Apache 1.3 a Apache 2.x pod operačnými systémami UNIX/Linux

  • Zapnutý mod_rewrite

PHP

  • Odporúčané: PHP 5.2 alebo vyššie, Minimálne: PHP 4.3.5 alebo vyššie

  • Aspoň 128MB limit pamäti pre PHP, doporučujeme však vyšší

  • PHP XML rozšírenie

  • Povolený soubor .htaccess a modul mod_rewrite pre čisté URL

  • Povolená funkcia v PHP: glob(), move_uploaded_fi­le(), copy()

  • V PHP nastavené knižnice pre obrázky do PHP ako je GD knižnica

Nastavené konfiguračné direktívy nasledovne (len direktívy, ktoré sa líšia od štandartného nastavnia):

  • register_globals: off; toto je štandartná hodnota, ale niektoré hostingy ju majú zapnutú

  • session.save_handler: user

  • error_reporting nastavené na E_ALL & ~E_NOTICE alebo E_ALL pre Drupal 6.

  • safe_mode: off. Safe mode môže prekážať pri uploade súborov a obrázkov.

  • Naviac odporúčame nasledovné nastavenie: session.cache_limiter: nocache

MySQL

  • MySQL 4.1 alebo vyššie.

  • Databázový účet musí mať práva na: SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE, CREATE, DROP, INDEX, ALTER.

  • Pre prípad potreby práva na: CREATE TEMPORARY TABLES, LOCK TABLES

  • Systémová premenná max_allowed_packet na aspoň 16M.

Otázky ku Google Ads

Ako kontrolovať vašu reklamu či sa zobrazuje?

Veľmi dôležité je uvedomiť si, že ak budete overovať vašu reklamu priamo na Google, tak môže sa stať, že reálne prekliky budú pre vašu firmu drahšie. Preto ak chcete si overiť, či vaša reklama beží, používajte tento nástroj: https://adwords.google.com/apt/anon/AdPreview Pred zadaním kľúčového slova na overenie, je potrebné správne nastaviť tieto parametre na ľavej strane stránky:

  • Umiestnenie: napr. Slovensko, ak vaša reklama sa zobrazuje na Slovensku

  • Jazyk: napr. Slovenčina, ak vaša reklama sa zobrazuje pre jazyk Slovenčina

  • Doména: napr. www.google.sk, ak vaša reklama sa zobrazuje na google.sk

Následne do kolónky "Zadajte hľadané výrazy " zadajte kľúčové slovo, na ktoré cez ktoré chcete overiť vašu reklamu.

Prečo sa moja reklama nezobrazuje?

Niekedy sa môže stať, že pri manuálnej kontrole vašej reklamy, nedokážete ju nájsť vo výsledkoch vyhľadávania. Zobrazenie vašej reklamy počas dňa totiť závisí od viacerých faktorov ako najmä:

  • výška vášho denného rozpočtu

  • nastavenia vašej kampane - väčšinou nastavujeme optimálne rozloženie zobrazenia reklamy počas dňa bez závyslosti od vášho rozpočtu. Preto sa môže stať, že pri manuálnej kontrole - okolo obeda reklama sa nezobrazuje a na večer ju znova uvidíte. Môže to byť aj naopak.

  • konkurencia vo vašom segmente

Manuálnu kontrolu odporúčame vôbec nerobiť

Smerodajné údaje nájdete o inzercii vo vašom Adwords účte, Google Analytics účte, príp. v reportoch, ktoré posieláme našim klientom na požiadanie. Čo sa stane ak budete kontrolovať vašu reklamu vo vyhľadávaní a nebudete na ňu klikať?

  • Keď uskutočňujete vyhľadávania, ktoré spúšťajú vašu reklamu, hromadia sa vám zobrazenia bez kliknutí, čo môže viesť k zníženiu miery prekliknutia a k tomu, že vaša reklama sa nebude zobrazovať tak často, ako by sa mala.

  • Ak vo vyhľadávaní Google opakovane hľadáte svoju vlastnú reklamu, no nikdy na ňu nekliknete, môže sa vám úplne prestať zobrazovať. Systém Google vám totiž prestane zobrazovať reklamy, ktoré vás podľa jeho hodnotenia nezaujímajú.

Preto údaje kontrolujte vo vašom Adwords účte, Google Analytics účte, prípadne použite nástroj pre náhľad reklamy od Google.